Wat maakt ons anders?

 

Dit maakt MindingWork anders dan andere organisaties

 

  • We benaderen stress op zo'n manier dat de sleutel tot verandering ervan bij jou ligt
    De definitie die wij geven van stress maakt dat de oplossingen niet meer van buiten hoeven te komen.
  • Niet leren begrenzen, maar leren openen
    In de trainingen spreken we vermogens aan die bij veel mensen die stress  ervaren onderbelicht zijn. Je boort dus dingen aan die al aanwezig zijn. Je krijgt geen trucjes van buitenaf. Zo is bijvoorbeeld bij ons de oplossing niet gelegen in bewaken van je grenzen, of in leren "bij jezelf te blijven", maar in het aanspreken van je vermogens.
  • Je gaat zelf onderzoeken of het voor je werkt
    Je hoeft nergens in te geloven, maar je gaat zelf uitproberen of het voor jou werkt.
  • Je past meteen toe tijdens je werksituatie
    Daarbij ga je heel concreet aan de slag met je werksituatie van nu. Wat levert dat op? Omdat je tijdens je werk meteen toepast integreer je direct met je werk. Je hebt dus niet de ervaring dat je na een training van plan bent alles anders te gaan doen en dat het op je werk niet blijkt te werken. Je past het direct toe.
  • Je bouwt een repertoire op aan oefeningen die je na de training steeds kunt blijven gebruiken
    Je leert terwijl je werkt en wat je tegen komt kun je inbrengen in de training. Daar krijg je tips waarmee je meteen weer aan de slag kunt zodat je aan het eind van de training gereedschappen hebt die voor jou goed werken. Die gereedschappen stop je in werktas en die raak je nooit meer kwijt.
  • Je werk wordt je oefenruimte om nieuwe dingen uit te proberen. Je werk wordt een avontuur.
    Je gebruikt je werk als pad om je bewustzijn te ontwikkelen. Je traint terwijl  je werkt. De training vindt plaats op de werkvloer waardoor je anders naar je werk gaat kijken. Dat levert interesse en inspiratie op. Je werk wordt een avontuur.  
Copyright MindingWork, 2013


Voor mij was de theoretische uiteenzetting belangrijk. Wat er achtereenvolgens gebeurt met betrekking tot spanning, voelen en denken. Wat emoties precies zijn etc. Ik vond de opbouw daarvan in het programma prima: goed te volgen, zinvol, een bodem leggend onder dit geheel. Ik geloof dat dat wel het belangrijkste is: doorgronden.


Monique Verschuuren - leerkracht basisonderwijs